«
  1. Anasayfa
  2. Kadın Haberleri
  3. Kadın İstihdamının Parlayan Yıldızı: Dijital Pazarlama Alanında Kadının Gücü!

Kadın İstihdamının Parlayan Yıldızı: Dijital Pazarlama Alanında Kadının Gücü!

Kadın İstihdamının Parlayan Yıldızı: Dijital Pazarlama Alanında Kadının Gücü

Geçmişten bugüne kadınları her alanda sınırlayan toplumsal normlar, kariyer basamaklarındaki eşitsizliğin temel nedenidir. Kadın çalışanların işe alımından yönetici kadrolara terfi etmesine kadar hemen hemen her süreçte görünmez bariyerler bulunur. Kariyerde ilerlemeyi engelleyen cam tavan sendromu ve “erilleme” olarak da bilinen mansplaining, kadınların iş hayatında sık sık maruz kaldığı sorunlardan yalnızca bazıları.

Öte yandan, kadınların kariyer hayatında karşılaştığı engellerin geçmişe kıyasla daha az olduğunu söylemek mümkün. Özellikle hızla artan dijitalde kadın istihdamı, tam anlamıyla sektöre yön veriyor. İçeriklerin gatekeeping gibi filtrelerden geçmediği ve özgür bir çalışma ortamı sunulan ajanslarda kadınların kariyer basamaklarını emin adımlarla çıkması mümkün oluyor. %76’lık kadın istihdamı oranıyla dikkat çeken Markethinkers, bu konuda öncü dijital pazarlama ajanslarından biri. Yönetici ve çalışan kadrolarının çoğu kadınlardan oluşan Markethinkers, imza attığı başarılarla dijitalde kadının gücünü ortaya koyuyor.

Kadınlar İş Hayatında Gün Geçtikçe Daha Fazla Söz Hakkı Elde Ediyor!

Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin iş dünyasında yarattığı haksız rekabet koşulları, kadın ve erkek çalışanlar arasındaki makasın açılmasına neden olur. 2022 yılına dair verileri içeren Küresel Cinsiyet Eşitsizliği Raporu, bu farkın en iyi ihtimalle 132 yıl sonra kapanacağını ifade eden doneler sunuyor. Global ve yerel verilerin paylaşıldığı bu raporda Türkiye, 146 ülke arasından 132. sırada yer alıyor. Üstelik bu olumsuz tablonun dünya çapında yaşanan krizler neticesinde daha kötü hâle geleceği düşünülüyor. Peki ekonomik krizler ve kadın istihdamı arasında nasıl bir bağlantı var?

Ekonomik krizler, istihdamın azalması ve işten çıkarmaların artması gibi sorunları beraberinde getirir. Kriz dönemlerinde kentlerde ve kırsalda yaşayan kadınlar, büyük oranda iş gücünün dışında kalır. Bununla birlikte kadınların işten çıkarmalarda ilk seçenek olarak değerlendirilmesi, alt kademelerde ve düşük maaşlarla çalıştırılması muhtemeldir. Yani zaten olağan dönemlerde de yaşanan bu durumlara finansal krizin açığa çıktığı zamanlarda daha sık rastlanır.

Tablo her ne kadar iç karartıcı olsa da hâlâ bir umut ışığı var. Dijitalde kadın girişimcilerin ve iş gücünün her geçen gün hızla artması, yıllardır süregelen toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin etkilerini azaltıyor. Kadın yöneticileri ve çalışanlarıyla önemli başarılar elde eden Markethinkers, bu alandaki değişimi ortaya koyan şirketlerden biri. Bir kadın girişimci tarafından kurulan ödüllü SEO danışmanlık ve içerik ajansı, kadınların yaratıcı, azimli ve mücadeleci yönünü en güzel şekilde yansıtıyor.

Kadınların Liderliğiyle Dijital Pazarlama Sektöründe Cinsiyet Eşitliği Sağlanıyor

2022’de %30,8 olarak gerçekleşen TÜİK kadın istihdamı verileri, Türkiye’de kadınların iş gücüne katılımının bir önceki yıla göre arttığını gösterir. Şirketlerin kadın istihdamı teşvikleri ve projeleri, bu oranın daha fazla yükselmesini sağlar. Dünyada ve Türkiye’de kadın istihdamı, dijital pazarlamada diğer sektörlere kıyasla daha yüksektir. Örneğin LinkedIn tarafından McKinsey verilerine göre hazırlanan rapor, Kuzey Amerika’da pazarlama sektörünün %60’ının kadınlardan oluştuğunu gösteriyor.

Ancak yönetici kadrolarda hâlâ kadınların geri planda kaldığı söylenebilir. MediaCat’in pazarlama alanındaki 123 ajansın verilerini esas alarak yaptığı araştırma, kadın yöneticilerin sayısının %11 civarında olduğunu ortaya koyuyor. Dijital pazarlama sektöründe cinsiyet eşitliğini tam anlamıyla sağlamanın yolu, üst düzey pozisyonlardaki kadın sayısını artırmaktan geçiyor. Yönetici kadrolarda liyakate ve tecrübeye dayalı kadın istihdamını artırarak toplumsal normlardan gelen görünmez engelleri el birliğiyle yıkmak mümkün.

Dilara Savaşçı: “Kadın Çalışanlar Markethinkers’da Çalışmaktan Çok Mutlu!”

Yaratıcı yönünü ve tecrübesini işlerine yansıtan kadınlar, dijital dünyaya yön veren SEO ve içerik ajanslarının üst düzey görevlerini yürütüyor. Kadınların liderliğiyle dijital pazarlama sektöründe cinsiyet eşitliği sağlayan ajanslardan biri de Markethinkers. 2020’de Dilara Savaşçı tarafından kurulan ödüllü içerik ajansının direktör ve genel koordinatör gibi yönetici pozisyonlarında kadınlar rol alıyor. Markethinkers’da içerik yazarlığından SEO danışmanlığına kadar farklı pozisyonlarda kadın istihdamı ön plana çıkıyor.

Kısa sürede kayda değer bir yol kateden ajansın kurucusu Savaşçı, “Kadın çalışma arkadaşlarımız Markethinkers’da çalışmaktan çok mutlu! İmza attığımız işlerde bunun çok önemli bir payı var. Bu sayede müşterilerimizin de sonuçtan mutlu olduğu, son derece verimli ve ödüllere layık başarılar elde ediyoruz. Markethinkers olarak tüm ekip arkadaşlarımızın her zaman yanındayız.” sözleriyle başarılarının sırrını veriyor.

Markethinkers’da editör olarak işe başlayan ve Uluslararası İçerik Direktörü pozisyonuna yükselen Cansu Saçak ise “Markethinkers’da karşıma çıkan challengeları hata yapmaktan korkmadan deneyimleyebiliyorum. Bu challengelarla yüzleşmek, süreci çok keyifli ve öğretici kılıyor. Her gün yeni bir deneyim ve öğrenme süreci de her birimize kendimizi geliştirme fırsatı tanıyor.” diyerek ajansın bir parçası olmaktan mutlu olduğunu ifade ediyor.

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *